Obiekt

Tytuł: Wpływ stanu naładowania baterii na zasięg pojazdów elektrycznych w trakcie eksploatacji

Wariant tytułu:

The impact of the battery charge status on the range of electric vehicles in

Abstrakt:

W pracy przedstawiono zagadnienia dotyczące dostarczania i wykorzystania energii elektrycznej w pojazdach samochodowych. Przeanalizowano wpływ poziomu naładowania baterii (napięcia na jego zaciskach) na jego trwałość. Wskazano optymalny (zdaniem autorów) poziom ładowania baterii w zależności od sposobu eksploatacji pojazdu. Przeprowadzone obliczenia porównano z obserwacjami użytkowników pojazdów elektrycznych. Oszacowano graniczny przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana pakietów baterii. Rozpatrzono dwa, znacznie różniące się od siebie pojazdy i pokazano, że istnieje korelacja między pojemnością baterii, a spodziewanym przebiegiem do ich wymiany – pojazd z większą baterią będzie wymagał jej wymiany, po takiej samej liczbie cykli ładowania przy odpowiednio większym zasięgu. Określono również bezpieczny poziom ładowania baterii pojazdu tak, aby utrzymać jak największy zasięg na jednym naładowaniu baterii. ; The paper describes trends regarding the growth in the number of electric vehicles on the Polish and European scale. Issues regarding the delivery and use of electricity in automotive vehicles are presented. The influence of the battery charge level (voltage on its terminals) on its durability was analyzed. The optimal (according to the authors) level of the battery charging was indicated depending on the way the vehicle was used. The calculations made were compared with the observations of electric vehicle users. The boundary mileage has been estimated, after which it should be necessary to replace the battery packs. Two significantly different vehicles were considered and it was shown that there is a correlation between the battery capacity and the expected mileage to replace them - a vehicle with a larger battery will need to be replaced after the same number of charge cycles at a correspondingly higher mileage. The safe level of battery charging of the vehicle was also determined so as to keep it as wide as possible.

Wydawca:

Publishing House of Poznan University of Technology

Identyfikator:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:468046

ISBN/ISSN:

1897-0737

DOI:

10.21008/j.1897-0737.2019.98.0014

Język:

pol ; eng

Powiązania:

Strona czasopisma Politechnika Poznańska Wydział Elektryczny i Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej

Prawa do dysponowania publikacją:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 159-169

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Właściciel praw:

Politechnika Poznańska

Format obiektu cyfrowego:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-06-26

Data dodania obiektu:

2019-06-26

Liczba wyświetleń treści obiektu:

17

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

4

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/560314

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji