Object

Title: Relationship between the coordination of railway engineering works and the size of disruptions in train traffic

Creator:

Kosicki, Damian

Object type:

artykuł

Title execution:

Zależność pomiędzy koordynacją kolejowych robót budowlanych a wielkością utrudnień w ruchu pociągów

Abstract:

Wykonywanie robót rewitalizacyjnych i modernizacyjnych na liniach kolejowych wymaga wprowadzenia czasowych zamknięć torowych. Istotnym zagadnieniem jest takie zaplanowanie robót, aby zminimalizować utrudnienia ruchowe związane z zamknięciami torowymi, ale jednocześnie ograniczyć całkowity czas wykonywania robót. W niniejszym artykule przeanalizowano wpływ koordynacji robót na różnych torach stacyjnych i szlakowych na wielkość utrudnień ruchowych. Analiza została przeprowadzona dla trzech różnych harmonogramów projektu rewitalizacyjnego na 30 kilometrowym odcinku dwutorowej linii kolejowej nr 353 Inowrocław – Nieszawska. Wyniki badań wskazują, że grupowanie robót na kilku torach i odcinkach może być korzystne dla linii o niskim natężeniu ruchu, podczas gdy dla linii o dużym natężeniu ruchu (dla linii o wysokim poziomie wykorzystania zdolności przepustowej) skutkuje to istotnym wydłużeniem czasów jazdy i koniecznością odwołania pociągów. ; Carrying out renewal or modernization works on a railway line require temporary closures of track sections. An important issue is to plan the works to minimize the traffic disruptions associated with the track closures, but simultaneously limiting the total duration of engineering works. In this paper the influence of works coordination on different track sections on the size of traffic disruptions was examined. The analysis was performed for three different schedules of renewal project on a 30-kilometer section of double-track railway line No. 353 Inowrocław – Nieszawka. The results of the study indicates that grouping works on many tracks and sections may be beneficial for low traffic intensity, while for high traffic intensity (lines with a high level of traffic capacity utilization) it results in significantly longer travel times and the need to cancel trains).

Publisher:

Publishing House of Poznan University of Technology

Place of publication:

Poznań

Identifier:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:462341

ISBN/ISSN:

1897-4007

DOI:

10.21008/j.1897-4007.2018.27.08

Language:

eng ; pol

Relation:

Politechnika Poznańska ; Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska ; Strona czasopisma

Rights Management:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 105-118

Rights:

wszystkie prawa zastrzeżone

Access rights:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Rights holder:

Politechnika Poznańska

Digital object format:

application/pdf

Object collections:

Last modified:

Mar 13, 2019

In our library since:

Mar 13, 2019

Number of object content hits:

11

Number of object content views in PDF format

1

All available object's versions:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/555286

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information