Dynamika wzdłużna pojazdów szynowych
The longitudinal rail vehicle dynamics dealing with the movement disturbance along the railway track are part of the overall vehicle dymamics. Most of the longitudinal dynamics considerations relate to more than one vehicle up to the whole train. The aim of the article are chosen problems of the longitudinal rail vehicles dynamic issues and then more exactly of the train braking. Inextricably linked is the consideration of the inter car push-pull devices necessary to cushion shocks of the longitudinal forces during the shunting operations of the freight wagons. ; Dynamika wzdłużna pojazdów szynowych zajmująca się zakłóceniami ruchu wzdłuż toru kolejowego jest częścią dynamiki pojazdów. Większość rozważań w ramach dynamiki wzdłużnej odnosi się do więcej niż jednego pojazdu – aż do całego pociągu. Celem tego artykułu jest krótki przegląd zagadnień dynamiki wzdłużnej i bardziej dokładny hamowania pociągu. Wiąże się z tym nierozerwalnie omówienie międzywagonowych urządzeń amortyzujących, koniecznych do zmniejszenia sił zderznych podczas sprzęgania wagonów towarowych.
Publishing House of Poznan University of Technology
oai:repozytorium.put.poznan.pl:459099
10.21008/j.2449-920X.2017.69.4.04
Politechnika Poznańska ; Wydział Maszyn Roboczych i Transportu ; Strona czasopisma
dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku
Feb 7, 2019
Feb 7, 2019
29
12
http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/552362
Edition name | Date |
---|---|
Piechowiak, Tadeusz, Longitudinal dynamics of the rail vehicles | Feb 7, 2019 |
Woźnica, Piotr Zboiński, Krzysztof
Pieczyński, Dominik
Blum, Alfred (1847 - 1920) Barkhausen, Georg (1849 - 1923) Borries, August von (1852 - 1906)
Lencki, Piotr
Blum, Alfred (1847 - 1920) Barkhausen, Georg (1849 - 1923) Borries, August von (1852 - 1906)
Blum, Alfred (1847 - 1920) Barkhausen, Georg (1849 - 1923) Borries, August von (1852 - 1906)
Meyer, Georg (tabor kolejowy)