Obiekt

Tytuł: The proposal of the calculation algorithm predicting the real vehicle fuel consumption

Twórca:

Pielecha, Ireneusz ; Sidorowicz, Maciej

Typ obiektu:

artykuł

Data wydania:

2017

Wariant tytułu:

Propozycja algorytmu obliczeniowego przewidującego rzeczywiste zużycie paliwa pojazdu

Abstrakt:

In the present times energy saving is one of the most challenging tasks, faced by the modern society. The automotive industry experiences it to a very high extent, not only because of the obvious facts about consuming fossil fuels (which are limited), but also because it attracts common attention of the society itself. The automotive industry is being forced by the authorities to limit the fuel consumption of the produced vehicles by means of new legislation (RDE measurements, WLTP, progressing limitation of the internal combus-tion engines for driving vehicles, etc.). Although the knowledge about the fuel and energy consumption is very rich, there are still aren’t many representative procedures to predict the fuel consumption of a vehicle. The paper tries to collect the knowledge of the physical laws applied to describe vehicle motion, present commonly available technology (GPS) and simulation calculation methods to develop a tool to accurately predict the real vehicle fuel consumption. ; Obecnie oszczędzanie energii jest jednym z największych wyzwań, które stawiane jest nowoczesnemu społeczeństwu. Przemysł motoryzacyjny doświadcza go w wielkim stopniu, nie tylko z powodu oczywistego faktu zużywania paliw kopalnych (których ilości są ograniczone), ale również dlatego, że przyciąga to ogólną uwagę samego społeczeństwa. Przemysł motoryzacyjny jest zmuszany do ograniczania zużycia paliwa z produkowanych pojazdów przez nowe przepisy legislacyjne (pomiary drogowe, postępujące ograniczanie silników spalinowych do napędu pojazdów, itd.). Mimo tego, że wiedza na temat zużycia paliwa i energii jest bardzo bogata, nadal nie ma wielu reprezentatywnych procedur do przewidywania zużycia paliwa przez pojazd. W artykule podjęto próbę opisu ruchu pojazdu z wykorzystaniem dostępnej powszechnie technologii GPS oraz obliczeniowych metod symulacyjnych w celu opracowania narzędzia do poprawnego przewidywania rzeczywistego zużycia paliwa przez pojazd

Wydawca:

Publishing House of Poznan University of Technology

Miejsce wydania:

Poznań

Identyfikator:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:458958

ISBN/ISSN:

2300-3596 ; 2449-920X

DOI:

10.21008/j.2449-920X.2017.69.3.06

Język:

eng

Powiązania:

Strona czasopisma ; Politechnika Poznańska ; Wydział Maszyn Roboczych i Transportu

Prawa do dysponowania publikacją:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 63-69

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Właściciel praw:

Politechnika Poznańska

Format obiektu cyfrowego:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-02-05

Data dodania obiektu:

2019-02-05

Liczba wyświetleń treści obiektu:

11

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

2

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/552169

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji