Obiekt

Tytuł: Influence of stepped piston bearing surface on friction loss in rail combustion engine

Twórca:

Finke, Szymon ; Wróblewski, Emil

Typ obiektu:

artykuł

Data wydania:

2017

Wariant tytułu:

Wpływ schodkowego profilu powierzchni nośnej tłoka na straty tarcia kolejowego silnika spalinowego

Abstrakt:

In designing railway combustion engines, the key objective is to reduce fuel consumption. The way to achieve this objective is reduction of friction losses in the piston – cylinder node, which is the main in combustion engine. The analysis subjected railway engine DZC6 produce by Anglo Belgian Corporation, where on the basis of the parameters was carried out simulations for pistons with revised microgeometry bearing surface. ; W projektowaniu współczesnych kolejowych silników spalinowych, kluczowym warunkiem jest uzyskanie niskiego zużycia paliwa. Drogą do spełnienia tego założenia jest redukcja strat tarcia w węźle tłok–cylinder, który stanowi główny węzeł silnika spalinowego. W artykule, analizie poddany został zmodyfikowany tłok ze zmienioną mikrogeometrią powierzchni nośnej, pochodzący z silnika kolejowego DZC6 produkcji Anglo Belgian Corporation, gdzie na podstawie jego parametrów pracy przeprowadzono symulacje strat tarcia.

Wydawca:

Publishing House of Poznan University of Technology

Miejsce wydania:

Poznań

Identyfikator:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:458538

ISBN/ISSN:

2449-920X ; 2300-3596

DOI:

10.21008/j.2449-920X.2017.69.3.02

Język:

eng

Powiązania:

Politechnika Poznańska ; Wydział Maszyn Roboczych i Transportu ; Strona czasopisma

Prawa do dysponowania publikacją:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 15-20

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Właściciel praw:

Politechnika Poznańska

Format obiektu cyfrowego:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-02-01

Data dodania obiektu:

2019-02-01

Liczba wyświetleń treści obiektu:

17

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

8

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/551701

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji