Obiekt

Tytuł: Perception of men and women in business from the perspective of emotional intelligence

Wariant tytułu:

Postrzeganie kobiet i mężczyzn w biznesie przez pryzmat inteligencji emocjonalnej

Abstrakt:

The paper presents the differences in perception of men and women in business. It presents management styles and characteristics for both sexes in accordance with Polish and foreign research. Focus is placed on the role of emotional intelligence, which is the key to achieving professional success. The paper presents research results of other authors and arguments for increasing the share of women in managerial positions in order to diversify team gender balance which increases enterprise effectiveness. It presents the methodology of the research on the perception of men and women from the perspective of emotional intelligence. The research results of a survey carried out in the years 2015-2016 on 228 respondents regarding 33 emotional intelligence competences, divided into 11 groups. It points out competences where men and women in managerial positions were rated similarly and areas where one of the sexes is perceived as better. ; W artykule zaprezentowano zagadnienia dotyczące różnic w postrzeganiu kobiet i mężczyzn w biznesie. Przedstawiono style zarządzania i cechy charakterystyczne dla obu płci według badań polskich i zagranicznych autorów. Zwrócono uwagę na rolę inteligencji emocjonalnej, która odgrywa kluczowe znaczenie w kreowaniu sukcesu zawodowego. Przytoczono wyniki badań innych autorów oraz argumenty przemawiające za zwiększeniem udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych celem zróżnicowania zespołów pod względem płci, co sprzyja efektywności przedsiębiorstw. Zaprezentowano metodykę badania kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych przez pryzmat inteligencji emocjonalnej. Przedstawiono wyniki badań ankietowych zrealizowanych w latach 2015-2016 na próbie 228 respondentów w zakresie 33 kompetencji z 11 grup kompetencji z obszaru inteligencji emocjonalnej. Wskazano kompetencje, w obrębie których zarówno kobiety, jak i mężczyźni na stanowiskach kierowniczych zostali ocenieni podobnie oraz te obszary, w których poszczególne grupy są postrzegane lepiej.

Wydawca:

Publishing House of Poznan University of Technology

Identyfikator:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:456980

ISBN/ISSN:

0239-9415

DOI:

10.21008/j.0239-9415.2018.077.03

Język:

pol ; eng

Powiązania:

Strona czasopisma Politechnika Poznańska Wydział Inżynierii Zarządzania

Prawa do dysponowania publikacją:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 31-47

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Właściciel praw:

Politechnika Poznańska

Format obiektu cyfrowego:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-01-22

Data dodania obiektu:

2019-01-22

Liczba wyświetleń treści obiektu:

14

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

3

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/549977

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji