Obiekt

Tytuł: Hazard identification method applied to the analyses domain with a virtual freight facility

Wariant tytułu:

Metoda identyfikacji zagrożeń w zastosowaniu do domeny analiz z wirtualną bocznicą kolejową

Abstrakt:

The share of rail transport in transportation of goods in Poland has been declining for many years. The chance to reverse this negative trend lies in an intermodal freight transport, which takes advantage of multiple modes of transportation. It is widely used in Western Europe. However, in Poland, there are not enough railroad terminals which would enable handling of containers. There are four times less such terminals in Poland than in Germany. One way to quickly enable access to more terminals is applying the British idea of loading and unloading on running lines. This idea proposes handling of containers directly on tracks between stations, on less used railway lines. Introduction of such service in Poland would require prior evaluation of risks associated with a change in the railway system, in accordance with the EU Regulation 402/2013 (CSM RA). One of key elements of this evaluation is a correct identification of hazards. Especially for the requirements of CSM RA, a method of identification of hazards was developed. It enables searching the analyses domain for hazards generated by the introduced change. This work presents the ideas of this method of identification of hazards and shows some results of using this method for the change in the railway system, which consists in establishing a virtual freight facility at a sample location on the railway line. ; Udział przewozów kolejowych w transporcie towarów w Polsce od wielu lat spada. Sposobem na odwrócenie tego negatywnego trendu są popularne w krajach Europy Zachodniej przewozy intermodalne, pozwalające wykorzystać zalety kilku gałęzi transportu. Zauważalny jest jednak brak terminali pozwalających na przeładunek kontenerów – ich liczba przypadająca na powierzchnię terytorium Polski jest ponad cztery razy mniejsza niż w Niemczech. Jednym ze sposobów na szybkie zwiększenie dostępności terminali jest brytyjski pomysł na „wirtualne bocznice”, a więc możliwość przeładunku kontenerów bezpośrednio na torach szlakowych mniej uczęszczanych linii kolejowych. W celu wprowadzenia takiej usługi w Polsce niezbędne jest przeprowadzenie oceny ryzyka zagrożeń związanych ze zmianą w systemie kolejowym, zgodnie z wymogami rozporządzenia UE nr 402/2013 (tzw. CSM RA). Jednym z kluczowych składowych tej oceny jest poprawna identyfikacja zagrożeń. Specjalnie dla wymogów CSM RA opracowano metodę identyfikacji zagrożeń, pozwalającą na takie przeszukiwanie domeny analiz, aby skupić się na zagrożeniach generowanych przez wprowadzaną zmianę. W pracy przedstawiono założenia tej metody identyfikacji zagrożeń oraz wybrane wyniki jej zastosowania dla zmiany w systemie kolejowym polegającej na uruchomieniu wirtualnej bocznicy w przykładowej lokalizacji na linii kolejowej.

Wydawca:

Publishing House of Poznan University of Technology

Miejsce wydania:

Poznań

Identyfikator:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:427898

ISBN/ISSN:

2300-3596 ; 2449-920X

DOI:

10.21008/j.2449-920X.2017.69.2.07

Język:

eng

Powiązania:

Strona czasopisma ; Politechnika Poznańska ; Wydział Maszyn Roboczych i Transportu

Prawa do dysponowania publikacją:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 57-67

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Właściciel praw:

Politechnika Poznańska

Format obiektu cyfrowego:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2017-11-22

Data dodania obiektu:

2017-11-22

Liczba wyświetleń treści obiektu:

40

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

34

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/521861

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji