Obiekt

Tytuł: Research on the influence of weather conditions on the pilot’s psychophysical condition

Twórca:

Merkisz, Jerzy ; Galant, Marta ; Zalewski, Michał

Typ obiektu:

artykuł

Data wydania:

2016

Wariant tytułu:

Badanie wpływu warunków atmosferycznych na kondycję psychofizyczną pilota

Abstrakt:

The dynamic growth of air transport is associated with an increased amount of used aircraft. This involves with the need to conduct research on issues of safety in air transport. The most common cause of aviation accidents is still the human factor. The paper presents a study of attentional control during the simulator training carried out at the Institute of Internal Combustion Engines and Transport at Poznan University of Technology. With the use of a technically advanced flight simulator CKAS MotionSim5 and the bioelectrical brain activity monitoring device MindWave produced by NeuroSky it was possible to determine the effect of deterioration of weather conditions on the concentration of the pilot. Studies have shown that for the majority of respondents a sudden change in weather conditions strongly influenced the level of pilot’s concentration. ; Dynamiczny rozwój transportu lotniczego wiąże się ze zwiększoną ilością eksploatowanych statków powietrznych. Powoduje to konieczność prowadzenia badań w kwestii bezpieczeństwa w transporcie lotniczym. Najczęstszą przyczyną wypadków lotniczych jest czynnik ludzki. Postanowiono zatem przeprowadzić analizę poziomu koncentracji pilota podczas treningu symulatorowego. Badania prowadzone były w Laboratorium Badań Symulatorowych Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego technicznie symulatora lotu CKAS MS5 i urządzenia do monitorowania bioelektrycznej aktywności mózgu MindWave produkowanego przez firmę NeuroSky możliwe było określenie wpływu pogorszenia warunków pogodowych na koncentrację pilota. Badania wykazały, że dla większości respondentów nagła zmiana warunków pogodowych silny wpływ na poziom koncentracji pilota oraz na stabilnośc lotu.

Wydawca:

Publishing House of Poznan University of Technology

Miejsce wydania:

Poznań

Identyfikator:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:408639

ISBN/ISSN:

2300-3596 ; 2449-920X

DOI:

10.21008/j.2449-920X.2016.68.4.04

Język:

eng

Powiązania:

Strona czasopisma ; Politechnika Poznańska ; Wydział Maszyn Roboczych i Transportu

Prawa do dysponowania publikacją:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 43-53

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Właściciel praw:

Politechnika Poznańska

Format obiektu cyfrowego:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2017-11-13

Data dodania obiektu:

2017-03-09

Liczba wyświetleń treści obiektu:

45

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

33

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/504064

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji