Object

Title: Co-creating value with the customers in manufacturing companies

Creator:

Łaszkiewicz, Anna

Object type:

artykuł

Title execution:

Współtworzenie z klientami wartości w przedsiębiorstwach produkcyjnych

Abstract:

Changes in the sphere of consumer behavior under the influence of the development and dissemination of ICTs have a significant impact on the operations of enterprises. These changes also affect the concept of value and changes taking place in this area. Over the years, “value” perceived as a set of benefits produced by the company and offered to the final recipient of the product or service has changed its character. Products began to be treated more individually, and the challenge of the marketing departments was to adapt the offer to the needs of individual clients. No longer the product, but the value associated with it became the most important. Contemporary clients are also co-creators of value. They are involved in the process of co-creating the products and services of companies, their marketing activities, and communication. We can observe a paradigm shift in the area of business management, marketing, and interaction with the market as well as value creation. ; Zmiany w sferze zachowań konsumenckich pod wpływem rozwoju i upowszechniania ICT mają znaczący wpływ na działalność przedsiębiorstw. Zmiany te wpływają również na pojęcie wartości. Przestaje ona być postrzegana jako zestaw korzyści wytwarzanych i dostarczanych przez firmę. Coraz częściej udział w tym procesie mają konsumenci. Angażują się w proces współtworzenia produktów i usług firm, ich działań marketingowych i komunikacji. W artykule autorka omawia zagadnienie współtworzenia wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, prezentuje definicje występujące w literaturze przedmiotu, obszary zastosowań, a także przykłady adaptacji omawianego podejścia w przedsiębiorstwie produkcyjnym. W artykule zaprezentowano częściowe wyniki badania realizowanego przez autorkę wśród przedsiębiorstw w obszarze współtworzenia wartości z konsumentami.

Publisher:

Publishing House of Poznan University of Technology

Identifier:

oai:repozytorium.put.poznan.pl:457179

ISBN/ISSN:

0239-9415

DOI:

10.21008/j.0239-9415.2018.077.12

Language:

pol ; eng

Relation:

Strona czasopisma Politechnika Poznańska Wydział Inżynierii Zarządzania

Rights Management:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 195-204

Rights:

wszystkie prawa zastrzeżone

Access rights:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Rights holder:

Politechnika Poznańska

Digital object format:

application/pdf

Object collections:

Last modified:

Jan 23, 2019

In our library since:

Jan 23, 2019

Number of object content hits:

11

Number of object content views in PDF format

1

All available object's versions:

http://repozytorium.put.poznan.pl/publication/550264

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information