Object structure

Title:

Social media in the marketing of contemporary companies

Title execution:

Media społecznościowe w marketingu współczesnych przedsiębiorstw

Creator:

Beyer, Karolina

Subject and Keywords:

Internet ; media społecznościowe ; marketing internetowy ; Facebook ; Instagram ; social media ; Internet Marketing

Abstract:

The internet and social media in today’s economy have become tools that can be used for private purposes as well as for public, business and scientific purposes. They are instruments that have revolutionised communication on the one hand, while on the other they are the basic method of reaching customers with a company’s offer. Today, the Internet and social media have become a must in marketing strategies of contemporary companies wishing to achieve market success. The aim of the article is to present the potential generated by the Internet due to the use of social platforms and indicating their significance for businesses. To achieve the objective, publications on this subject were reviewed and an analysis of numerical data characterising today’s Internet and social media users was completed. As a result of the completed analyses, an image of contemporary Internet and social platforms was developed. It was also possible to indicate the opportunities and benefits resulting from their use by a company. ; Internet i media społecznościowe we współczesnej gospodarce stały się narzędziami, które mogą być wykorzystane w celach prywatnych, ale również w celach publicznych, biznesowych i naukowych. Są to instrumenty, które z jednej strony zrewolucjonizowały sposób komunikacji, z drugiej zaś stanowią podstawowy sposób dotarcia przedsiębiorstw z ofertą do klientów. Dziś Internet i media społecznościowe stały się niezbędnym elementem w strategiach marketingowych współczesnych przedsiębiorstw, chcących osiągnąć sukces rynkowy. Celem artykułu jest zaprezentowanie potencjału, jaki generuje Internet dzięki wykorzystaniu platform społecznościowych i wskazanie ich znaczenia dla współczesnych przedsiębiorstw. Do zrealizowania celu dokonano przeglądu literatury tematu oraz analizy danych liczbowych charakteryzujących współczesny Internet i użytkowników mediów społecznościowych. Rezultatem przeprowadzonych analiz jest obraz współczesnego Internetu i platform społecznościowych oraz wskazanie możliwości i korzyści ich wykorzystania we współczesnym przedsiębiorstwie.

Publisher:

Publishing House of Poznan University of Technology

Object type:

artykuł

ISBN/ISSN:

0239-9415

DOI:

10.21008/j.0239-9415.2018.077.01

Language:

pol ; eng

Relation:

Strona czasopisma Politechnika Poznańska Wydział Inżynierii Zarządzania

Rights Management:

Politechnika Poznańska

Format:

pp. 5-15

Rights:

wszystkie prawa zastrzeżone

Access rights:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Rights holder:

Politechnika Poznańska

Digital object format:

application/pdf