TY - GEN A1 - Maria Wierzbicka (1983 - ) Socjolożka ze specjalizacją antropologia współczesności, absolwentka Międzywydziałowych Studiów Doktoranckich przy ISNS UW, Gender Studies w  IBL PAN oraz studium psychologii procesu. Badaczka jakościowa, brała udział w  wielu projektach badawczych, m. in. koordynowała badania prowadzone w  slumsie Mathare w  Nairobi. W  Centrum Cyfrowym koordynowała ewalucję pilotażowej edycji programu MegaMisja, a  obecnie koordynuje trzyletni projekt “Digitalizacja zasobów w  polskich instytucjach kultury – ewaluacja”. N2 - Przedmiotem zainteresowania niniejszej pracy są elity popkultury, analizowane na przykładzie fryzjerów-stylistów. W swoich rozważaniach skupiam się przede wszystkim na sposobach, w jakie fryzjerzy kreują swoją elitarność - m.in. poprzez prezentacje i autoprezentacje w mediach. W kolejnych rozdziałach przedstawiam - zarys teorii elit, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji Thorsteina Veblena, Joségo Ortegi y Gasseta oraz Charlesa Wrighta Millsa, które stanowiły dla mnie istotny punkt odniesienia w trakcie analizy zebranego materiału badawczego (rozdział I), metodologię badań (rozdział II), analizę i interpretację wyników badań (rozdział III), a wreszcie, w ostatniej części pracy (rozdział IV), przedstawiam zarys koncepcji elit popkultury. L1 - http://repozytorium.put.poznan.pl/Content/448066/PDF/Maria%20Wierzbicka_mgr_anonim.pdf L2 - http://repozytorium.put.poznan.pl/Content/448066 KW - elita KW - elitarność KW - elita popkultury KW - kultura popularna KW - fryzjer-stylista KW - aktor społeczny KW - spektakl KW - interakcje T1 - "Elity popkultury – na przykładzie fryzjerów-stylistów" UR - http://repozytorium.put.poznan.pl/dlibra/publication/edition/448066 ER -