@misc{Milena_Brózda_(?-?)_absolwentka_etnologii_na_Uniwersytecie_Łódzkim._Studia_ukończyła_w_2006_roku._"Podkultura, author={Milena Brózda (?-?) absolwentka etnologii na Uniwersytecie Łódzkim. Studia ukończyła w 2006 roku.}, howpublished={online}, contents={Zawiera: 1. Wstęp; 2. Rozdział 1. Rozważania teoretyczne; 2.1. Różnorodność pojmowania kultury; 2.2. Podkultury młodzieżowe; 2.3. Geneza kultury młodzieżowej; 3. Rozdział 2. Podkultura hip-hopowa; 3.1. Historia i początki hip-hopu w USA; 3.2. Rys historyczny polskiego hip-hopu; 3.3. Polski hip-hop; 4. Rozdział 3. Elementy podkultury hip-hopowej; 4.1. Muzyka i teksty – rap; 4.2. Graffiti; 4.2. Break dance; 5.1. Rozdział 4. Prezentacja wyników badań własnych; 4.1. Analiza jakościowa materiału badawczego – wypowiedzi respondentów; 5.2. Koncerty hip-hopowe jako zjawisko integracyjne; 6. Zakończenie; 7. Bibliografia; 8. Załączniki; 8.1. Załącznik 1 – Kwestionariusz do wywiadów; 8.2. Załącznik 2 – Teksty utworów hip-hopowych; 8.3. Załącznik 3 – Płyta; 8.4. Załącznik 4 - Zdjęcia}, language={polski}, abstract={„Rozdział pierwszy ma charakter teoretyczny. Wyjaśnione zostają w nim kluczowe dla niniejszej pracy pojęcia: kultury i podkultury. (…) W rozdziale drugim opisane zostają początki podkultury hip-hopowej. (…) W rozdziale trzecim omówione zostają poszczególne, najważniejsze elementy, które składają się na podkulturę hip-hopową. (…) autorka dokonuje opisu również ważnych dla podkultury, jak muzyka i teksty, elementów ją tworzących, czyli graffiti i breakdance. (…) Rozdział czwarty zawiera prezentację wyników badań przeprowadzonych wśród młodzieży. (…) autorka próbuje odpowiedzieć na pytanie, dlaczego młodzi ludzie wybierają podkulturę hip-hopową, czym się przy tym wyborze kierują, a także jakie elementy podkultury są dla nich najciekawsze i im najbliższe (…), skupia się na wyjaśnieniu kwestii komercjalizacji obecnej w hip-hopie, (…) a także różnicy między hip-hopowcami a blokersami. Koniec rozdziału poświęcony jest opisowi i przybliżeniu schematu koncertów hip-hopowych”, s. 2-5}, type={praca magisterska}, title={"Podkultura hip-hopu w polskich realiach na przykładzie analizy stylu życia młodzieży łódzkiej"}, keywords={muzyka, hip-hop, koncerty, koncerty hip-hopowe, graffiti, break dance, młodzież, młodzież łódzka, rap, subkultura, podkultura, hip-hopowcy, blokersi}, }