@misc{Maria_Wierzbicka_(1983_-_)_Socjolożka_ze_specjalizacją_antropologia_współczesności_absolwentka_Międzywydziałowych_Studiów_Doktoranckich_przy_ISNS_UW_Gender_Studies_w _IBL_PAN_oraz_studium_psychologii_procesu._Badaczka_jakościowa_brała_udział_w _wielu_projektach_badawczych_m._in._koordynowała_badania_prowadzone_w _slumsie_Mathare_w _Nairobi._W _Centrum_Cyfrowym_koordynowała_ewalucję_pilotażowej_edycji_programu_MegaMisja_a _obecnie_koordynuje_trzyletni_projekt_“Digitalizacja_zasobów_w _polskich_instytucjach_kultury_–_ewaluacja”._"Elity, author={Maria Wierzbicka (1983 - ) Socjolożka ze specjalizacją antropologia współczesności, absolwentka Międzywydziałowych Studiów Doktoranckich przy ISNS UW, Gender Studies w  IBL PAN oraz studium psychologii procesu. Badaczka jakościowa, brała udział w  wielu projektach badawczych, m. in. koordynowała badania prowadzone w  slumsie Mathare w  Nairobi. W  Centrum Cyfrowym koordynowała ewalucję pilotażowej edycji programu MegaMisja, a  obecnie koordynuje trzyletni projekt “Digitalizacja zasobów w  polskich instytucjach kultury – ewaluacja”.}, howpublished={online}, contents={Zawiera: Słowo wstępne; Rozdział 1 Teoretyczne podstawy; Rozdział 2 Metodologia; 2.1 Przebieg badań; 2.2 Analiza materiałów badawczych; Rozdział 3 Analiza i interpretacja wyników badań; 3.1 Scena; 3.2 Strefy fasadowe; 3.3 Fryzjerzy-aktorzy społeczni; 3.4 Autoprezentacje wyników; 3.5 Autoidentyfikacja fryzjerów; 3.6 Autoprezentacja i autoidentyfikacja ukryta; 3.7 Kategoria „My”; 3.8 Kategoria „Oni”; 3.9 Kategoria „Oni to też My”; 3.10 Spektakle; 3.11 Fryzjer – zawodowa sława czy artysta; 3.12 Zawodowa sława; 3.13 Fryzjer-artysta; 3.14 Analiza ikonograficzna; Rozdział 4 Wnioski i podsumowanie}, language={polski}, abstract={Przedmiotem zainteresowania niniejszej pracy są elity popkultury, analizowane na przykładzie fryzjerów-stylistów. W swoich rozważaniach skupiam się przede wszystkim na sposobach, w jakie fryzjerzy kreują swoją elitarność - m.in. poprzez prezentacje i autoprezentacje w mediach. W kolejnych rozdziałach przedstawiam - zarys teorii elit, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji Thorsteina Veblena, Joségo Ortegi y Gasseta oraz Charlesa Wrighta Millsa, które stanowiły dla mnie istotny punkt odniesienia w trakcie analizy zebranego materiału badawczego (rozdział I), metodologię badań (rozdział II), analizę i interpretację wyników badań (rozdział III), a wreszcie, w ostatniej części pracy (rozdział IV), przedstawiam zarys koncepcji elit popkultury.}, type={praca magisterska}, title={"Elity popkultury – na przykładzie fryzjerów-stylistów"}, keywords={elita, elitarność, elita popkultury, kultura popularna, fryzjer-stylista, aktor społeczny, spektakl, interakcje}, }