@misc{Katarzyna_Kalinowska_(ur._1984) –_socjolog_antropolog_współczesności;_doktorantka_w_Instytucie_Stosowanych_Nauk_Społecznych_UW;_badaczka_społeczna._Naukowo_interesuje_się_metodologią_badań_jakościowych_teoriami_społecznymi_i_afektywnymi_wymiarami_kultury._Zawodowo_rozwija_autoetnograficzne_podejście_do_ewaluacji_projektów_społecznych_oraz_bada_różne_obszary_edukacji_kulturowej._"Między, author={Katarzyna Kalinowska (ur. 1984) – socjolog, antropolog współczesności; doktorantka w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW; badaczka społeczna. Naukowo interesuje się metodologią badań jakościowych, teoriami społecznymi i afektywnymi wymiarami kultury. Zawodowo rozwija autoetnograficzne podejście do ewaluacji projektów społecznych oraz bada różne obszary edukacji kulturowej.}, howpublished={online}, contents={Zawiera: Wprowadzenie; 1. Obszar badań; 2. Badania terenowe; 3. Metoda analizy; 4. Interakcje pedagogiczne; 5. Interakcje ludyczne; 6. Między ludus a przemocą symboliczną}, language={polski}, abstract={Praca dotyczy strategii i gier interakcyjnych młodzieży gimnazjalnej. Koncentruje się na analizie interakcji pedagogicznych, w których uczestniczą uczniowie i nauczyciele oraz na opisie ludycznego charakteru interakcji rówieśniczych. Ukazuje dialogiczność i ambiwalencję kultury komunikacyjnej młodszej młodzieży. Podejmowane zagadnienia rozpatrywane są głównie w odniesieniu do teorii przemocy symbolicznej Pierra Bourdieu, typologii gier Rogera Caillois, analizy kontekstu Edwarda Halla oraz koncepcji liminalności i communitas Victora Turnera. Podstawą empiryczną pracy są materiały zebrane podczas rocznej obserwacji uczestniczącej przeprowadzonej w gimnazjum.}, type={praca magisterska}, title={"Między ludus a przemocą symboliczną. Gry interakcyjne młodzieży gimnazjalnej"}, keywords={socjologia młodzieży, antropologia młodzieży, gimnazjum, obserwacja uczestnicząca, gry interakcyjne, interakcje pedagogiczne, ludus, przemoc symboliczna, liminalność, kontekst}, }