@misc{Katarzyna_Ciołek_"Sklepy, author={Katarzyna Ciołek}, howpublished={online}, contents={Zawiera: Wstęp; 1. Inspiracje badawcze i teoretyczne; 2. Opis terenu badań; 3. Metody badawcze; 4. Zarys zjawiska second-hand; 4.1 Zmiana w postrzeganiu sklepów z odzieżą używaną w Polsce; 4.2 Sklepy z odzieżą używaną w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii; 5. Sklepy z odzieżą używaną w XXX; 5.1 Typy zaobserwowanych sklepów; 5.2 Przekrój społeczny; 5.3 Zasady panujące w sklepach („Świat kobiet”); 5.4 Rytm życia; 5.5 Powody kupowania w sklepach z odzieżą używaną; 5.6 Relacje i zachowania w lumpeksie; 6. Nieoczywiste przedmioty; 6.1 Odpady czy skarby?; 6.2 Biografia przedmiotów; 6.3 Tożsamość i kreatywność; 7. Działania sprawcze; 7.1 Kupowanie dla innych; 7.2 Radzenie sobie; 7.3 Korzyści grupowe; 8. Konsumpcja; 9. Podsumowanie; 10. Materiały wykorzystane w pracy}, language={polski}, abstract={Praca dotyczy analizy sklepów z odzieżą używaną, jako miejsc zachodzenia procesów alternatywnej konsumpcji. Badania etnograficzne zostały zrealizowane w XXX. Analiza obejmuje towar oferowany w sklepach z używaną odzieżą, jego pochodzenie, specyfikę, znaczenia, możliwości wykorzystania w różnych celach i z różnych perspektyw – od indywidualnej, po grupową. Praca zawiera także opis roli tych sklepów w kontekście społeczności lokalnych, szczególnie relacji tworzących się między uczestnikami wymiany. Rozważania dotyczą zaobserwowanego modelu konsumpcji i jego społecznych aspektów, w szczególności działań sprawczych i tożsamości kulturowej uczestników.}, type={praca magisterska}, title={"Sklepy z odzieżą używaną jako miejsce alternatywnej konsumpcji "}, keywords={odzież używana, sklep z odzieżą używaną, konsumpcja, alternatywna konsumpcja, przedmiot biograficzny, tożsamość, kreatywność kulturowa, sprawczość}, }