@misc{Magdalena_Smolarek_-_doktorantka_w_Zakładzie_Metodologii_Nauk_o_Edukacji_(WSE_UAM);_Zainteresowania:_Wpływ_kultury_materialnej_i_sztuki_na_wychowanie_oraz_socjalizację_jednostek;_Georga_Simmla_koncepcja_klasowego_charakteru_stylu_życia;_jakościowe_analizy_w_badaniach_empirycznych;_"Kupowanie, author={Magdalena Smolarek - doktorantka w Zakładzie Metodologii Nauk o Edukacji (WSE, UAM); Zainteresowania: Wpływ kultury materialnej i sztuki na wychowanie oraz socjalizację jednostek; Georga Simmla koncepcja klasowego charakteru stylu życia; jakościowe analizy w badaniach empirycznych;}, howpublished={online}, contents={Zawiera: 1. Konsumpcja i kreowanie zachowań konsumenckich; 2. Współczesne zachowania konsumenckie; 3. Kupowanie i wyrzucanie; 4. „Redefiniowanie śmieci” - zmiana wartości rzeczy; 5. Ponowne wykorzystywanie przedmiotów;}, publisher={Komitet Socjologii PAN, Instytut Studiów Politycznych PAN}, language={polski}, abstract={We współczesnym świecie nie możemy wyobrazić sobie innej ludzkiej egzystencji niż tak, w której żyjemy z przedmiotami, które udomawiamy i adaptujemy do indywidualnych potrzeb. Nawet w generalnym przyspieszeniu i dominującej naturze konsumpcyjnego stylu życia, zachowania konsumenckie nie ograniczają się do jednego trendu, ale zakładają różne formy. Autorka rozróżnia trzy tendencje konsumpcji. Pierwsza charakteryzuje się kupowaniem i wyrzucaniem przedmiotów (kontynuowaniem zakupów), druga dotyczy kolekcjonowania, trzecia natomiast znajdowania w obiektach wartości, które pozwalają je zredefiniować. Współcześni konsumenci mają możliwość wyszukiwania przedmiotów, które posiadają swoją niezwykłą historię. Tendencja ta odnajduje swoje potwierdzenie w ilości sklepów typu „second-hand” oraz bałaganie w piwnicach.}, type={artykuł}, title={"Kupowanie i wyrzucanie, składowanie i kolekcjonowanie, odkrywanie wartości rzeczy na nowo. Nowe zachowania konsumenckie w perspektywie socjopedagogicznej"}, keywords={przedmioty, rzeczy, konsumenci, konsumpcja, kolekcjonerstwo, śmieci, zachowania konsumentów}, }