@misc{Alicja_Raciniewska;_dr;_adiunkt_w_Instytucie_Socjologii_UAM;_Zainteresowania_badawcze:_socjologia_mody_socjologia_innowacji;_"Poor, author={Alicja Raciniewska; dr; adiunkt w Instytucie Socjologii UAM; Zainteresowania badawcze: socjologia mody, socjologia innowacji;}, howpublished={online}, contents={Zawiera: 1. Dwa światy; 2. Rewolucja estetyczna, czyli moda „a la bieda” jako oręż w walce o nowe definicje; 3. Paradoksy luksusu; 4. Paradoksy ubóstwa: poor chic, czyli wypożyczona uboga tożsamość; 5. Znaczenie praktyk zwanych poor chic;}, publisher={Komitet Socjologii PAN, Instytut Studiów Politycznych PAN}, language={polski}, abstract={W artykule Autorka skupia się na relacji łączącej modę typu haute couture oraz estetykę ubóstwa, która zachodzi we współczesnym, kapitalistycznym społeczeństwie. Szczególną uwagę przykłada do zwrotu, który nastąpił na przełomie wieku XX oraz XXI, kiedy zmiany ekonomiczne, społeczne i kulturowe wniosły nowe trendy do mody. W tekście Autorka skupia się na trzech partykularnych elementach: rewolucji w modzie dokonanej przez awangardowych projektantów lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, zmianie strukturalnej, która doprowadziła do rozmycia funkcjonujących w modzie przez ostatnie dwie dekady kategorii oraz znaczeniu estetyki poor chic we współczesnym, postindustrialnym społeczeństwie.}, type={artykuł}, title={"Poor chic. Estetyka ubóstwa w modzie epoki postindustrialnej"}, keywords={moda, poor chic, estetyka, trendy, rewolucja przemysłowa, awangarda}, }