@misc{Waldemar_Kuligowski_(1972-?);_urodzony_w_Szubinie;_Instytut_Etnologii_i_Antropologii_Kulturowej;_Wydział_Historyczny_Uniwersytetu_im._Adama_Mickiewicza_w_Poznaniu;_https://pl.wikipedia.org/wiki/Waldemar_Kuligowski_"Tubylcy, author={Waldemar Kuligowski (1972-?); urodzony w Szubinie; Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej; Wydział Historyczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; https://pl.wikipedia.org/wiki/Waldemar_Kuligowski and Ewa Zys (?-?) http://www.staff.amu.edu.pl/~etnolo/go.live.php/EN-H1011/mgr-ewa-zys.html and Joanna Mueller (?-?) and Marta Cwujdzińska (?-?)}, howpublished={online}, contents={zawiera: Waldemar Kuligowski, Defamiliaryzacja i inne praktyki antropologii bliskości; Ewa Zys, O współczesnych pielgrzymach do Santiago de Compostela. Dzienniki pielgrzymkowe; Joanna Mueller, Kiedy droga jest celem. Autostop polski jako zjawisko kulturowe; Marta Cwujdzińska, Hipstersi i Cafe Mięsna; Agnieszka Sobańska, Społeczność homoseksualna Poznania; Olga Adamczyk, Porcelanowe motyle. Pro-anai rozmiar zero; Marcin Hermanowski, Jak Polacy słuchają radia na co dzień; Ewelina Grygier, O czym śpiewa ulica?; Bartosz Prabucki, Sport jako element tożsamości narodowej Polaków; Hubert Cichosz, Dzieci stadionu. Kibice Crvenej Zvezdy Belgrad wobec wojny; Marek Pawlak, Strategie i praktyki tożsamościowe imigrantów. Kilka refleksji z terenu}, publisher={Polskie Towarzystwo Ludoznawcze}, language={polski}, abstract={„W niniejszym zbiorze – poświęconym antropologii bliskości – znajdują się studia zanurzone w tym właśnie nurcie antropologii. (…) W antropologii istnieje długa i bardzo wpływowa tradycja badania inności. W wielu przypadkach była - i jest - to inność odległych kontekstów kulturowych, tak malowniczo prezentująca się na fotografiach. Warto sobie uświadomić, że w relacjach, jakie kreują badania tak pojmowanej inności, silnie uwidacznia się pewna asymetria. Owi inni to wszak jedynie «przedmioty» badań, «informatorzy», istoty ze świata, w którym obowiązuje odmienny system prawny, podatkowy, polityczny. Nie są to ani nasi współmieszkańcy, ani współobywatele. «Dlaczego - pyta A.P. Cheater - obawiamy się stanięcia w obliczu badan prowadzonych wśród osób sobie równych?». Na ile taka sytuacja nadwątla antropologiczny autorytet, sposób tworzenia wiedzy, jej rozpowszechniania i oceny? Na ile destabilizuje pozycję samego antropologa?” (s. 14)}, type={książka}, title={"Tubylcy świata własnego. W stronę antropologii bliskości"}, keywords={defamiliaryzacja, pielgrzymka, autostop, hipstersi, radio, sport, stadiony, imigranci, tożsamość, antropologia bliskości, auto-antropologia, auto-etnologia, homoseksualizm, kibice}, }