@misc{Hubert_Czachowski_(ur._1964)_-_etnolog_szef_Działu_Folkloru_Muzeum_Etnograficznego_im._Marii_Znamierowskij-Prufferowej_w_Toruniu;_Autor_wielu_wystaw_i_artykułów_poświęconych_religijności_ludowej_magii_obrzędom_i_obyczajom_wiejskim;_Pełni_funkcję_zastępcy_redaktora_naczelnego_pisma_„Ikonosfera._Studia_z_socjologii_i_antropologii_obrazu”;_Zainteresowania_naukowe:_antropologia_religii_miasta_i_sztuki_antropologia_wizualna._Współczesne, author={Hubert Czachowski (ur. 1964) - etnolog, szef Działu Folkloru Muzeum Etnograficznego im. Marii Znamierowskij-Prufferowej w Toruniu; Autor wielu wystaw i artykułów poświęconych religijności ludowej, magii, obrzędom i obyczajom wiejskim; Pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego pisma „Ikonosfera. Studia z socjologii i antropologii obrazu”; Zainteresowania naukowe: antropologia religii, miasta i sztuki, antropologia wizualna.}, howpublished={online}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego}, language={polski}, abstract={Praca poświęcona jest miejscom, w którym zdaniem świadków i wiernych doszło do objawień maryjnych, a które nie zostały oficjalnie uznane przez Kościół Katolicki. Artykuł składa się z trzech części: pierwsza przedstawia zjawisko kultu maryjnego wprowadzając czytelnika w tematykę pątniczych stref sacrum, druga prezentuje nieuznane przez kościół miejsca pielgrzymowania wiernych w Polsce takie jak Oława, Chotyniec, Ruda, Wykrot na Kurpiach, Okonin i Radomin, podkreślając znaczenie rozbieżności w kościele spowodowanych niekoherentnym stosunkiem duchownych do tak zwanych objawień prywatnych, trzecia porusza temat istotnej roli cudu i wrażliwości mirakularnej w kontekście wiary w prawdziwość miejsc kultu oraz przedstawia przemyślenia Autora na temat metodologii badań nad religijnością w miejscach objawień i cudów.}, type={artykuł}, title={Współczesne objawienia maryjne – religijność ludowa pomiędzy magią a teologią}, keywords={objawienia, kult maryjny, Maryja, pielgrzymki, miejsca objawień, pątnicy, Kościół Katolicki}, }