Filtry

Szukana fraza: [Abstrakt = "W listopadzie 2015 roku zaprojektowany został tunel SH16 linii kolejowej Birtout– Sidi Abdallah – Zeralda w Algierii. Ustrój nośny obiektu zaprojektowano jako stalowo\-gruntową konstrukcję podatną z blach falistych o profilu fal i 380 x 140 mm. Długośćtunelu wynosi 180 m a średnica jego kołowego przekroju poprzecznego to 12 m. Tunel znajduje się na łuku poziomym, więc konstrukcja tunelu została wykonana w czterech prostych odcinkach, połączonych pod kątem za pomocą elementów spawanych, tak aby wpisać się w krzywiznę toru. Maksymalny naziom nad konstrukcją wynosi 7 m. Ze względu na wyjątkowo dużą siłę osiową, wprowadzono dodatkowy , nigdy wcześniej nie stosowany, czwarty rząd śrub, dla zwiększenia nośności połączenia śrubowego.Wszystkie użyte śruby są klasy 10.9. Ze względu na wymaganie szczelności został zaprojektowany i wbudowany podwójny system uszczelnienia tunelu. Jako pierwsze zabezpieczenie, zastosowano trwale elastyczny uszczelniacz aplikowany w szczelinach połączeń blach nakładanych na siebie oraz na śrubach i nakrętkach przy użyciu plastikowych kapturków . Jako drugie zabezpieczenie, zastosowano gumową membranę EPDM, przy użyciu której szczelnie otoczono konstrukcję stalową tunelu. Obiekt został oddany do użytku we wrześniu 2015 roku i jest jedną z najdłuższych konstrukcji powłokowo\-gruntowych na świecie."]

Wyników: 0

Brak wyników. Zmień kryteria wyszukiwania.

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji