Filtry

Szukana fraza: [Abstrakt = "Początki krajowej prefabrykacji w mostownictwie sięgają lat 50\-tych XX wieku. Okres intensywnej budowy przęseł prefabrykowanych przypada na lata 70\-te i 80\-te XX w. Część z nich nie przetrwała próby czasu. Niektóre rozwiązania udoskonalono i są stosowane do dziś, a w ostatnich 15\-tu latach opracowano nowe systemy prefabrykacji. W niektórych współczesnych rozwiązaniach wyeliminowano najsłabsze ogniwa przęseł prefabrykowanych wznoszonych w II połowie XX w. W ustrojach z belek prefabrykowanych istotny jest sposób wykonstruowania przęsła zapewniający jego sztywność poprzeczną. Dąży się do uzyskania jak najbardziej równomiernego rozdziału obciążenia na belki główne. Sztywność poprzeczna zależy nie tylko od geometrii przęsła i przyjętych cech wytrzymałościowych materiałów i czasami wynika z konkretnych rozwiązań szczegółów konstrukcyjnych. W pracy przeanalizowano wpływ wybranych rozwiązań konstrukcyjnych i geometrycznych wiaduktów drogowych z belek prefabrykowanych pod kątem rozdziału obciążenia na dźwigary główne. Omówiono konsekwencje ich zastosowania w aspekcie projektowania i trwałości ustrojów."]

Wyników: 0

Brak wyników. Zmień kryteria wyszukiwania.

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji