Filtry

Szukana fraza: [Abstrakt = "Pożary w tunelach drogowych stanowią bardzo duże zagrożenie dla znajdujących się w tunelu ludzi oraz dla samej konstrukcji tunelu. W momencie gdy w tunelu wybucha pożar, zamknięta przestrzeń powoduje bardzo szybki jego rozwój. Wzrost temperatury jest wtedy bardzo gwałtowny, szczególnie gdy mamy do czynienia z pożarem dużych ilości materiałów łatwopalnych – np. w przypadku pożaru cysterny paliwa. Dla takich właśnie warunków opracowano krzywą temperatura\-czas najczęściej używaną w Europie przy projektowaniu tuneli – krzywą RWS. W artykule opisano zabezpieczenie na wymagania RWS dla tuneli z głęboko korugowanych blach falistych wykonywanych metodą wykopową. Badanie przeprowadzono dla konstrukcji SuperCor®, której głębokość fali wynosi 140 mm. Z tego powodu wypełnienie całej fali zaprawą ogniochronną pochłonęłoby bardzo dużo materiału i było nieekonomiczne. Zaproponowane rozwiązanie zakłada rozpięcie na górach fali siatki cięto\-ciągnionej, na której wykonywany jest natrysk o grubości kilkudziesięciu mm. Skuteczność zabezpieczenia potwierdzono w testach ogniowych. Zabezpieczenie Cafco FENDOLITE® MII grubości 55 mm pozwoliło utrzymać temperaturę stali poniżej 300 °C przez okres 2 godzin i poniżej 450 °C przez okres 4 godzin. Dodatkowe badania mechaniczne potwierdziły, że zabezpieczenie jest odporne na zmęczenie od podciśnienia pochodzącego od przejeżdżających pojazdów i nadaje się do tuneli drogowych i kolejowych – z wyłączeniem KDP."]

Wyników: 0

Brak wyników. Zmień kryteria wyszukiwania.

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji