Filtry

Szukana fraza: [Abstrakt = "Obiekty mostowe z betonu sprężonego są w Polsce budowane od 65 lat. Teorię ich projektowania opracowano w latach 50\-tych i 60\-tych XX wieku. Z uwagi na rozwój technologii betonu i metod produkcji stali sprężającej, współcześnie można bezpiecznie budować i użytkować obiekty przenoszące coraz większe obciążenia przy racjonalnych wskaźnikach techniczno\-ekonomicznych wykorzystania materiałów. W referacie przeanalizowano wpływ objętości betonu i masywności dźwigarów głównych na wskaźniki zużycia stali sprężającej na bazie projektu koncepcyjnego dwuprzęsłowego, belkowego wiaduktu drogowego o rozpiętościach 2×50 m i szerokości 20,60m. Obiekt zaprojektowano na klasę obciążenia A według PN\-S\-10030\:1985 z dodatkowym pojazdem 0,3×K wymaganym przez Inwestora. Metodykę wymiarowania konstrukcji zaczerpnięto z normy PN\-S\-10042\:1991 zgodnie z PFU \(program funkcjonalno\-użytkowy\). W opracowaniu zaprezentowano wnioski i spostrzeżenia wynikające z przeprowadzonych symulacji, w nawiązaniu do uzyskanych wskaźników zużycia betonu i stali sprężającej na m2 rzutu pomostu oraz niektórych zaleceń normowych."]

Wyników: 0

Brak wyników. Zmień kryteria wyszukiwania.

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji